اهرام مصر چگونه ساخته شده اند؟؟؟؟

باستان شناسان قدمت انرا در حدود 5000 سال تخمین میزنند اما در یافته هایی در خرد باستانی و باتوجه برخی شواهد قدمت انرا به بیش از 27000 سال میرسد. یکی از دلایل این تخمین وجود نام فرعون و همزمان دانستن تمامی فراعنه با دوره پیامبر حضرت موسی است. 

 

فراعنه ی واقعی که در عهد آتلانتیس و کمی بعد از آن میزیسته اند کاملا با فراعنه زمان حضرت موسی متفاوت بوده و آنان از 124 هزار پیامبر خدا محسوب میشدند. از این دسته می توان به هرمس مثلث العظمه که متون بسیاری را بر روی الواحسنگی به خط باستانی هیروگلیف بیادگار گزارده نام برد. شآیان ذکر است که برخی از اینالواح ترجمه شده و در کتابی به زبان فارسی به نام هرمتیکا به چاپ رسیده که حاویمطالب بسیار ارزشمندی از این الواح است. در این کتاب حدسیات و گمانهایی مبنی بریکتا دانستن هرمس با برخی پیامبران قدیمی منجمله ادریس پیامبر آمدهاست.

انسانهای آن عهد از درصد بیشتری از توانایی مغز خود (نه فقط مغزفیزیکی) استفاده می کردند و دارای قدرتهایی بودند که در حال حاضر از آنها به عنوانقدرتهای ماورایی یاد می شود در صورتی که برای افراد آن زمان امری بدیهی و عادی بودهاست از قبیل روشن بینی، طی الارض و ... .لازم به ذکر است که ابر انسانهایی که دردورانهای قبل از آتلانتیس یعنی "لموریا" و "مو" زندگی می کردند نیز به مراتب ازآتلانتین ها قویتر بوده اند. همانطور که می دانید انسانهای کنونی از 3 الی 7 درصدتوانایی مغز خود استفاده می کنند که این عدد در زمان آتلانتین ها بسیار بیشتر بودهاست. اساتید بزرگ در خردهای باستانی دلیل از بین رفتن و ناپدید شدن آتلانتیس راغرور بیش از حد مردم آن زمان دانسته و این غرور موجب برانگیختن قهر خداوندی و ازبین رفتن آنها شده است.


مصر سرزمین مقدسی بوده و پیامبران زیادی یا در آنجابوده اند یا بدانجا سفر کرده اند. حالا باید معنای واقعی هرم را بررسینماییم:

هرم در انگلیسی Pyramid نامیده می شود که لغتی با ریشه یونانیاست:

Pyramid = Pyr-a-mid = Fire-in the-Middle

که به معنی "آتشی درمیانه" است. این شبه جمله نمادی است از نیروی عظیم الهی موجود در قلب که به آن "نقطه ای در قلب" یا "بذر جاودان" نیز می گویند.
کلمه هرم در خطوطهیروگلیف:
همانطور که مشاهده می شود این نمادها نیز کاملا قابل تشریحهستند.
نماد اول از سمت چپ نماد انسانی است که با بزرگتر نشان دادن سر آن میخواستند تجمع انرژی بیشتر را در ناحیه چاکرای تاج نمایش دهند.
نماد وسط که یکپرنده (عقاب) است همواره سمبل انرژی الهی است - از نمونه های دیگر می توان به کبوترسفید یا سیمرغ در افسانه های پارسی اشاره کرد.
و نماد آخر هم که بس بدیهی است وسازه هرم را نمایش می دهد.
در اصل در این 3 نماد راز هرم را فاش نموده اند.
ابعاد هرم :
ارتفاع :280 رویال کوبیت (Royal Cubits واحد سنجش طولدر آن زمان که معادل 0.524 متر است) 138.8 (146.6 متر قبل از خرابی)
هر ضلع : 440 رویال کوبیت یا 230 متر
کل وزن تخمینی: 5.9 میلیون تن
برش گرافیکیاهرام
با این دیدگاه می توان به مواردی ارزشمند در بحث هرم دستیافت.
هرم دارای ابعاد مشخصی در تمامی جهات است از قاعده تا طول اضلاع وارتفاع که این ابعاد از قانون خاصی بر اساس نسبت الهی 1.618 تبعیت می کنند که به آنعدد فی می گویند. اگر هرمی مطابق شکل زیر و رعایت نسبت الهی ساخته شود خاصیت بسیارجالبی پیدا می کند و آنهم تجمع حجم بسیار بالای انرژی در نقطه مشخص شده در تصویراست. از این طریق انجام مدیتیشن ها و تمرکزها و همچنین دریافت انرژی مضاعف برایانجام کارهای خاص (به اصطلاح غلط "ماورایی") بسیار آسانتر و نتیجه بخش تراست.
 

اطلاعات جامع نسبت طلاییفی
همانطور که در شکل زیر می بینید در دیوارهای هرم سوراخهایی وجود داشته (خطوط g) که در زمانهای خاص با ستارگان خاصی در صور فلکی مشخص در ارتباط بوده وفراعنه و اساتید مدیتیشن های مربوطه را انجام می دادند. درضمن دقیقا مانند خود هرمبه طور برعکس در زیر آن ساخته شده که برخی از بخش های آن در تصویر دیده میشود.(ناحیه C)

 

گفته می‌شود که اگردو خط عمود بر هم از دو منتها الیه شرقی – غربی و شمالی- جنوبی زمین رسم کنیم، محلتلاقی آن دو در محل ساخت اهرام مصر خواهد بود و دیگر اینکه ابعاد و اندازه‌هایاهرام مصر به لحاظ هندسی با بعضی فواصل و نسبت‌های نجومی متناسب است.
درتصاویر زیر به وضوح خرد باستانی مصر مشاهده می شود.(به تصاویر و رابطه آن باستارگان، صور فلکی و راه شیری خوب دقت کنید). به راستی که ده ها کتاب در این بارهباید نگاشت. ارتباط کلیه هرمهای موجود در مصر را با صور فلکی و ستارگان راه شیری دراین نقشه به زیبایی پیداست. آنها چه می دانستند و ما هنوز نمی دانیم. به چه زیباییصورت فلکی Orion بر روی اهرام نقش شده است. همانطور که می بینید مراکز A,B,C,D هرمهایی بودند تخریب شده اند ولی بقآیای آنها باقی مانده است.

هفت شهرعشق را عطار گشت ---- ما هنوز اندر خم یک کوچهایم

 

 

به هر حالاهرام مصر بغیر از اینکه مقبره بوده جایگاهی برای انجام مراسم آیینی و مدیتیشنهایسنگین و بسیار قدرتمند آن زمان بوده است. برخی ستارگان مرتبط با این معبرها عبارتنداز: Sirius – Alnitak – Kochab – Thuban  

 

در مورد برخی خواص هرم‌: غذاهایی که در زیر اهرام نگه داشته شود ‌٢ تا ‌٣ برابر بیشتر غذاهایی که دردماهای معمول نگه داشته می‌شوند؛ بدون فساد باقی خواهند ماند. مزه‌ی غذاها درزیر اهرام کمتر دچار تغییر می‌شود.اهرام منجر به آب گیری و مومیایی شدن هرچیزیمی ‌شوند ولی مانع از فساد آنها شده و از رشد قارچ‌ها هم ممانعت می کنند. به علاوهآنها منجر به کاهش سرعت رشد و یا توقف کامل رشد میکرو اوگانیسم های مختلف میشوند.افرادی که در خانه های هرمی زندگی می‌کنند؛ یا کسانی که در ساختمان‌هایهرمی کار می‌کنند، یا آنهایی که در زیر ساختارهای هرمی می‌خوابند همگی نوعی واکنشفوری مثبت در برخوردها از خود نشان می دهند.موجودات به صورت مغناطیسی بهنسخه‌های مشابه هرمی جذب می‌شوند. مشاهدات مختلف از نقاط مختلف نشان می‌دهند کهحیوانات اهلی از هر نوع تمایلی به باقی ماندن و نزدیک شدن به ساختارهای هرمی دارندو در زیر آنها سرعت رشد بیشتری دارند...
 
در تصویر زیر رابطه برخی چاکراها با برخی سیارات و ستارهها آمده است:


در زیر مقایسه ایاز ابعاد Sirius و برخی ستارگان دیگر مثل خورشید منظومه شمسی آمدهاست

 

خفو همانفرمانروایی است که یونانی ها او را خئوپس می نامیدند و بزرگترین هرم از آن اوست وپس از مدتی پسر و نوه ی خفو نیز برای خود هرم هایی را ساختند البته در اطراف ودرمجاورت این سه هرم چند هرم کوچک نیز بنا شده اند که این هرم ها متعلق به درباریانوملکه ها بوده است.
اهرام مصر از سه هرم بزرگ تشکیل شده است که درکنار آنهاهرم های کوچکی نیز وجود دارند. وقتی ما اهرام مصر را از نزدیک می بینیم هرم وسطی ازهمه بزرگتر به نظر می رسد ولی این اشتباه است زیرا که هرم وسط چون روی زمین مرتفعتری بنا شده است بزرگ تر به نظر می رسد. ولی در اصل هرم خفو که که در تصویر زیر سمت راست هرم وسط قراردارد از همه بزرگتر است

 

هرم ها درگورستانی قدیمی در جیزه واقع شده اند. گروهی از باستان شناسان عقیده دارند که 100/000 کارگر به مدت بیست وسه سال کار کردند. در این اهرام بیش از دو و نیم میلیونقطعه سنگ به کار رفته و وزن آن ها از ٥/ ٢ تن تا چهل تن است.یکی از طرقی کهاحتمال دارد مصریان باستان سنگ های غول پیکر را حمل می کردند شیوه ی غلطاندن و بلندکردن است. یکی از دانشمندان اتریشی به نام آقای پروفسر دکتر اسکارریدل برای اینمعما راه حلی پیشنهاد کرده است. او می گوید که مصریان برای حمل این سنگ ها دور همجمع می شدند و با نیروی خود و به وسیله ی اهرم هایی این سنگ ها را می غلتاندند امادر این باره نظر های بسیاری وجود دارد بعضی از باستان شناسان عقیده دارند که اینسنگ ها را با استفاده از سطوح شیبدار ماسه ای به بالای هرم ها می بردند.درتصاویر زیر 2 روش برای بالا بردن سنگها ترسیم شده ولی من که متوجه نشدم سنگ 40 تنیرا چند نفر می توانند حمل کنند (هل بدهند یا بکشند!؟) که در این باریکه راه همگیبتوانند راه بروند (به قول خودمون "جا بشن")؟ اصلا معقولنیست!

عده ای از باستانشناسان عقیده دارند که مصریان از داروهای نیروزای قوی استفاده می کردند و به وسیلهی آنها این سنگ ها را به بالا می بردند!!! (قافیه به تنگ آید --- شاعر به جفنگآید)اما نظریه بسیار معتبرتر در میان اساتید متبحر در زمینه قدرتهای مغزیاین است که این هرمها و جابه جایی سنگها با قدرت مغز و تمرکز تنی چند از اساتید آنزمان انجام می شده که البته این حرف در زمان بیشتر به لطیفه و توهم شباهت دارد تاواقعیت ولی ...اهرام مصر از هر نظر چه از نظر معماری وموقعیت جغرافیایی درمحل مناسبی قرار دارد.نمای گرافیکی اهرام از بالا
هرم به گونه ایساخته شده است که به چهار جهت اصلی مشرف است.
خط مداری که از روی جیزه می گذرددقیقا خشکی ها وآب های روی کره ی زمین را دقیقا نصف می کند و هرم در چنین نقطه ایاز نصف النهار ساخته شده است
.
نوک هرم بزرگ دقیقا شمال و اطرافش نیز خط استوارا نشان می دهد
.سنگ هایی که در این هرم به کار رفته است از خود کشور مصرگرفته نشده اند و طبق نظر بعضی از کارشناسان و باستان شناسان سنگ ها به مدت ده سالتوسط کارگران حمل می شده است و بعد از ده سال تازه به محل بنای اهرام مصر آوردهشدند هنوز هیچ کس نمی داند که این سنگ ها متعلق به چه کشوری است و یا مهندس یامعمار اهرام مصر چه کسی بوده است و از چه شیوه ای استفاده شده است.نکته ایکه باید در اینجا به آن اشاره کرد این است که صد هزار کارگر برای ساخت اهرام مصر براساس یاداشت های هردوت درعرض بیست سال متمادی مشغول بودند. جالب اینکه اگر هر کارگرروزانه به اندازه ی یکصد گرم پیاز مصرف می کرده با این حساب هر روز برای تامین غذاییکصدهزار کارگر معادل ده هزار کیلو پیاز نیاز بوده است. این رقم در ده روز به یکصدهزار کیلو می رسد و مسلما در ماه نیز به سیصد تن می رسد. با این محاسبه مشخص است کهدرعرض شش ماه کار متوالی حدود هزار و هشتصد تن پیاز مصرف شده است و این اصلا معقولنیست چرا که حمل و نقل – محل کاشت و زمان برداشت – تعداد کارگران – آمار بیماری ومرگ و میر و ... این محاسبات را صد چندان نموده و از قاعده عقل خارج میسازد.البته ما باید نیاز خود مردم مصر را نیز به این میزان بیفزاییم و اگرمیزان گازهای حاصل از مصرف پیاز را که مردمان آن زمان دفع می کردند حساب کنیم سبباز بین رفتن لایه ی ازن اطراف کره ی زمین خواهیم شد!!!این بدین معناست کهذهن انسان امروزی قادر به حل این معما نیست و جواب را در مسیر دیگری بایدیافت

 

و در نهایتتصویری بسیار زیبا از اهرام ثلاثه مصر:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد